torsdag 3 januari 2013

Trasrips i blått & grått

I dag har jag äntligen kommit i gång och väva efter alla helger!
Vi har så halt på tomten, snön har förvandlats till is efter allt töande och regn. Men utrustad med halkskydd och gåstavar känner man sig rätt så säker... och jag kom till min vävbod :-)


















Nu fortsätter jag på varpen som är kvar efter julmattorna. Jag har "rotat" i mitt trasförråd och i en kartong hittade jag lite trikåtrasor i några olika blå och grå nyanser. Så nu testar jag att väva glesrips med trikåtrasor... alltid kul att ta hand om dom trasor som finns och prova sig fram och se hur det blir!
Irené

8 kommentarer:

  1. Så fina färger i din matta. Den blir riktigt läcker.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det blir så fint, som vanligt med dina fina mattor!
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är det väldigt tomt. Jag ser henne överallt.
    Livsfarligt halt hos oss också! Synd att snön smälte när det var så fint.
    Vackra färger, som vanligt, på din nya matta! Det känns skönt när det man redan har kommer till användning.

    God fortsättning!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Så himla fint!
    Ja, akta benen...
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  5. Lårbensbrottens förlovade tid! Trycket på ortopedmottagningarna är vansinnigt just nu. Själv fick jag ringa och tjata för att dom skulle sanda vår allmänna väg! Man tordes inte ut med bilen! Önskar jag hade tid för vävning, ser dina fina mattor och blir så sugen. Men skolan måste gå först det här året också! Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefint blev det. Nu blir man sugen på att väva trasrips. Kul, tack för tipset//MalinSj

    SvaraRadera
  7. Vilka urtjusiga mattor du gör, verkligen jättefina. Jag blir så sugen på att dra upp en mattväv men det måste nog vänta ett tag, men nästa mattväv blir absolut en rosengång eller gåsögon.

    SvaraRadera